صدراصدرا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
سپهرسپهر، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

داداش کوچولوها

هفته کودک در تهران

1391/7/14 14:33
نویسنده : مامان
414 بازدید
اشتراک گذاری

اپرای مانا و مانی

 اپرای «مانا و مانی» در سال 1356 توسط حسین دهلوی تصنیف شده و برای اولین بار در ایران توسط گروه موسیقی «پارس» به اجرا گذاشته می‌شود.
او افزود: بخش نمایشي اين اپرا تركيبي از خواننده و بازیگر است و ارکستر بادی به همراه گروه سازهای ضربی و پیانو بخش موسیقی را به اجرا در خواهند ‌آورد.
اين آهنگساز اضافه كرد: گروه کر مرکب از کر بزرگسال، نوجوان و کودکان است که هر گروه نقش ویژه خود را در این داستان ایفا می کند.
همچنين، اجرا کنندگان بخش بازی و حرکت نیز با الهام از داستان و فضای آن در بین نمایش و غالب حیوانات جنگل به بازی می‌پردازند.
ناصر نظر پيرامون ساختار هنرمندان حاضر در اپرا گفت: عليرضا شفقي‌نژاد رهبر اركستر خواهد بود و گروه نمايش(12نفر)، گروه حركت و موسيقي(36نفر)، گروه كر پارس(46نفر)، گروه كر ملل(25نفر)، كر فيلارمونيك ايرانيان(66نفر) در اين اثر هنرنمايي خواهند كرد.
به گزارش ايسنا، اپرای «مانا و مانی» داستان دخترکی به نام «مانا» را روایت می‌کند که بره دلخواهش را گرگی برای شام فرزندانش می‌دزد و «مانی» تمام حیوانات جنگل را بسیج می‌کند و با یاری آن‌ها بره را نجات می‌دهد .
اپراي «مانا و ماني» 17 تا 21 مهرماه ساعت 15 در تالار وحدت به روي صحنه خواهد رفت.
منبع ایسنا

سومين جشنواره و نمايشگاه مادر، كودك ونوزاد MBC2012

سومين جشنواره و نمايشگاه مادر، كودك ونوزاد MBC2012 از 14 لغايت 17 مهرماه 91 در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران سالن 1، A1 و2 توسط شركت نمايشگاهي ميلاد نور برگزار مي شود

 

ایستگاه «کودک و شادی» خانه فرهنگ نور 

همچنین خانه فرهنگ نور  به مناسبت روز جهانی کودک ایستگاه کودک و شادی را ویژه کودکان برگزار می کند . این برنامه روز پنج شنبه 14 مهر میزبان کودکان و نوجوانان در ویژه برنامه روز جهانی کودک است. در این ایستگاه برنامه هایی چون قصه گویی ، نقاشی ، مسابقات علمی و ورزشی ، خلاقیت، بازی های کودکانه و... ویژه کودکان طراحی شده 

بازارچه خانه فرهنگ نور ساعت 10.30 روز پنج شنبه 14 مهرمیزبان خانواده ها در این مراسم شاد است.

خانه فرهنگ نوردر بلوار آیت ... کاشانی ، بعد از پل حکیم ، جنب شهر کتاب واقع شده و شماره تلفن 8-44088707 برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام شد.

 

جشن «با ستاره‌ها» در خانه فرهنگ میثاق

مراسم شاد و متنوع "با ستاره ها" به مناسبت روز جهانی کودک   برای تمامی کودکان از سوی خانه فرهنگ میثاق برگزار می شود. خانه فرهنگ میثاق روز شنبه 16 مهر به مناسبت روز جهانی کودک از ساعت 9.30 تا 11.30 مراسم ویژه ای برای کودکان برگزار می کند. این برنامه به صورت ایستگاهی و همراه با برنامه های متنوع میزبان خانواده ها خواهد بود.

این برنامه‌ها شامل ایستگاه نقاشی و خلاقیت همراه با مسابقه و جایزه و همچنین اجرای نمایش شاد و موزیکال کودک است تا ساعاتی مفرح برای کودکان فراهم آورد. تمامی علاقمندان می توانند به آدرس: فلکه دوم صادقیه ، خيابان آيت ا.. كاشاني ، انتهای خیابان مهران ، خانه فرهنگ میثاق مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 44089157 و 44082461 تماس بگیرند. 

 

تئاترجشن تولد سه قلوها در فرهنگسرای ابن سینا

از 11 لغایت 30 مهر ساعت 18 سالن آمفی تئاتر

 

غرفه دوستداران و حامیان بچه‌های ارسباران

این برنامه به مناسبت روز جهانی کودک در روز جمعه 14 مهرماه از ساعت 16 تا 19 و روز شنبه 15 مهرماه از ساعت 9 تا 19 در مجموعه ی تئاتر شهر و محوطه ی بیرونی آن با حضور هنرمندان، عروسک سازان، عروسک گردانان و کودکان تهرانی برگزار می شود.

در «جشن عروسک‌ها»، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 و 11 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مشارکت دارند.علاقه مندان برای حضور در جشن عروسک ها می توانند به مجموعه تئاتر شهر واقع در تقاطع خیابان ولی عصر (عج) و انقلاب، پارک دانشجو مراجعه كنند.

«یک روز برای کودکان» در مراكز فرهنگي هنري منطقه 13

 

در تاریخ 17 مهر ماه ویژه برنامه شادی همراه با بخشهای متنوع همچون نمایش موزیکال و مسابقه از ساعت 10 صبح در فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.

همچنین طی روزهای 18 و 19 مهر ماه با حضور اولیا دانش آموزان مقطع پیش دبستانی نشست روانشناسی پیرامون ویژگیهای شخصیتی و هوش کودک از ساعت 9 تا 11 برگزار می‌شود و در ادامه از کودکان شرکت کننده تست هوش گرفته می شود و نتیجه در اختیار والدین قرار  می گیرد.

علاقه مندان به شرکت در برنامه ها می توانند در زمانهای یاد شده به آدرس میدان امام حسین، خیابان 17 شهریور، خیابان خشکبارچی فرهنگسرای امید مراجعه كنند و یا برای کسب اطلاعات با تلفن 33355203 تماس كنند.

جشن هفته کودک در خانه هنرمندان 

 

جشن هفته کودک برای نخستین‌بار با همکاری سفیر حسن نیت یونیسف در ایران و مؤسسه فرهنگی هنری کارنامه به مناسبت روز جهانی کودک از 16 تا 23 مهر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، این جشن پیرو شعار امسال یونیسف تحت عنوان "جهان بدون خشونت، جهانی شایسته کودکان" به مناسبت روز جهانی کودک با همکاری مهتاب کرامتی به مدت یک هفته در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.
در این هفته برنامه‌هایی همچون نمایش آثار برگزیده سینمای کودک، اجرای نمایش‌های عروسکی، موسیقی، کتابخوانی، خاطره‌خوانی، نقاشی و ... برگزار خواهد شد. این مراسم با همراهی گروهی از چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری در سالن های بتهوون، ناصری، انتظامی و محوطه بیرونی خانه هنرمندان برپا می‌شود.

برنامه رنگین کمان در پارک ترافیک

 

برنامه رنگین کمان گروه کودک و نوجوان شبکه تهران به مناسبت هفته نیروی انتظامی از  روز یکشنبه9  مهرماه تا 16 مهرماه از پارک ترافیک شهر ک آزمایش بصورت تولیدی بر روی آنتن می رود

 

به گزارش روابط عمومی شبکه تهران ، حمزه صالحی نویسنده و  کارگردان برنامه رنگین کمان با بیان این مطلب گفت: در اين برنامه به همیاران پلیس ( دانش آموزان مقطع دبستان ) قوانين راهنمايي رانندگي در قالب نمایش های شاد آموزش داده مي شود و محوریت برنامه آموزش مسائل ترافیکی به دانش آموزان است.  
صالحی اضافه کرد: در هر برنامه نزدیک به 200 دانش آموز حضور دارند که آنها با موضوعات ترافیکی و راهنمایی و رانندگی آشنا می شود. 
بنابراین گزارش ،  مخاطب برنامه رنگين كمان كودكان دبستان تا قبل از ورود به دوره نوجواني است.اين برنامه هر روز ساعت 13:40دقيقه به صورت زنده از شبكه تهران در يك فرصت 60 دقيقه اي پخش مي ‌شود. شخصيت‌هاي اين برنامه نيما، پنگول، آقاجون، قيطون ، آقا مصيب و... هستند.


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

میترا مامان مهرناز
15 مهر 91 18:01
وااااااااااااای ببین من شما رو تو دنیای واقعی دیدم بعد باید اینجا پیدا کنم اتفاقی از سیمین شنیدم که شما باهاش دوستین بعد ماها همکلاسی بودیم خوشحالم اینجام آشنا شدم باهاتون حیف که کلاسمون تموم شد
مامانش
15 مهر 91 23:24
ممنون که همه این اطلاعاتو یه جا برامون گذاشتی
سهیلا مامان درسا جون
18 مهر 91 13:03
بابا اکتیو ماشاالله چه پر و پیمونه اطلاعاتت ایشاالله بشه یکی دو تا شو بریم سیمین جون تو وبش آدرس شما رو گذاشته ها گل پسری رو ببوس بوس بوس صدرا جون